V. Nám teď opravují vchod
T. Hm.
V. Je od toho hrozný rámus a prach.
T. Hm.
V. Ty dělníci k nám přišli pro vodu.
T. Hm.
V. Myslim, že by to měli dělat jinak. Aby od toho ten prach a hluk nebyl.
T. Hm.
(Čtenář, který čeká pointu, čeká marně. Žádná nebyla.)
Avšak neubíhejme od důležitých věcí (film) k trivialitám (schůzka s V.) .
... nádherný. Zbožňuji ten záběr na kupu dětských botiček. Ty botičky tu zůstaly po dětech, které sežrala hrozná nestvůra...
Dodržování pohádkové motiviky i schémat (Ofélie si vezme zrnko hroznového vína, poruší zákaz, přesto za pomoci zázračné křídy vyvázne /samozřejmě že jen o chlup/) je pro diváka uklidňující, na druhé straně vyhrocené scény plné násilí a brutality odkazují k tomu, že film není určen věkové skupině pod 10 let, jak by se u "pohádkového příběhu" dalo očekávat. (Jistě - je tu ten rozpor mezi fantaskním, poměrně mírumilovným světem, kde se při dodržování pravidel nic hroznéhe nestane, a tvrdou, válečnou realitou, ale vysvětlujte to dítěti.)
Z vedlejší sedačky, kde dlel pan V., se neustále ozývalo: "No, to snad ne. Co to je za blbost. Ježišmarjá, to je kravina." Proto milá rada na závěr:
Dávejte si pozor, s kým chodíte do kina.
3 komentáře:
Terezko, chudák Vláďa! Nejdřív ho přesvědčíš svým nezájmem o jeho vlastní nezábavnosti, obereš ho o dvě stovky, který mohl krásně škudlit pod matrací a nakonec ho donutíš sledovat něco, v čem není špetka primitivního humoru a ani stopa po nahých ženských a pořádných autech.
Nechápal, co ti na tom rozhovoru nesedlo! Doma si ho pečlivě připravoval a podle plánu měl vypadat takhle:
V. Nám teď opravují vchod
T.Vážně? V práci nebo doma? Ty bydlíš asi v paneláku, viď, no to víš, ty společný prostory jsou častým místem řádění vandalů, člověk proti tomu nemůže skoro nic dělat. Hlavní je zamykat. A donutit ostatní, aby zamykali taky. Třeba napsat nějaký lísteček a nalepit ho na dveře. Zymykejte. To bys měl udělat.
V. Je od toho hrozný rámus a prach.
T. To Ti věřím, je to velice nepříjemný, známá měla šílené sousedy, jejich děti měli v obýváku skákací dráhu a pořád dupali a večer ti lidi pořádali mejdany až do rána, hudba na plný pecky, musela několikrát volat policii, ale nic platný to stejně nebylo.
V. Ty dělníci k nám přišli pro vodu.
T. No jo to oni měli asi žízeň, ne, ale stejně by jim zaměstnavatel měl zajistit takovýhle věci žejo, když tam dělají celej den, když jim zajišťujou záchody, tak by měli i pití ne.
V. Myslim, že by to měli dělat jinak. Aby od toho ten prach a hluk nebyl.
T. No jo, nějak to odhlučnit a ten prach se usadí uplně všude, to musíš pořád doma chodit s prachovkou a vysávat, ale nejhorší je, když se to uadí na plicích, to z toho člověk klidně může dostat třeba i rakovinu!
Takže jestli máš pocit, že to bylo blbý rande, pro něj bylo ještě o deset tříd horší.
Ne, dělám si srandu, je to blb. :o)))
Botičky, krasny znak, dodal bych. Film je asi hodne o znacich, moc propracovane a to vic intelektualne. Spojeni tech svetu a to ze jeden z nich je pohadkovy je toho velikym zdrojem. Ale ta intelektualita znaku je studena a prazdna. Proto je to neustale pojeno z naprostou iracionalitou (jako je zcistajasna se rozlevajici nasili a surovost, bezbreze jak na to zvykli nejsme, z filmu). Neni ten film vypoved spis o nas, nez o sobe? Protoze ten film jinak uz nic moc vic nerika. Na jednom "pribuznem" blogu, jsem o nem cetl a byl pak moc zvedavy protoze ten blog je pro me inspirativni. V uherskym hradisti me nedostal ani nezklamal, byl zajimavy. Ale na tom blogu bylo receno "jeden z nejlepsich"... Ale v nem byly veci tak trapne jako sceny s generalem, u ktereho v pokoji je hrdinka, schovana za stolem, velke napeti, general se podiva....ale hrdinka se jiz premistila. To jsou moje vybledle vzpominky. Ten film je spatnej v tom ze stoji na hranici mezi hollywoodem(velice ryzim) a necim vic, co z toho vznikne?
No, nevím, pro koho bylo to rande horší...
Ale už výběr filmu na "první" rande je poněkud mimo.
Chudák pan V.
Okomentovat