pátek 28. září 2007

Někdy je to tak prosté


Je dobré mít své rituály. Tři roky po sobě navštěvuji vždy v létě Schielecentrum v Českém Krumlově. Tentokrát je tam středně velká retrospektiva Keitha Haringa. V hrubých obrysech jsem věděla, jak jeho tvorba vypadá, zdála se mi přitažlivá, moderní...










Velké, barevné plochy, čisté linie, často provokativní náměty, svébytný styl - to je to, co pozorovatele zaujme.


Místo vstupenky jsem dostala samolepku s Haringovým obrázkem nabádající k ochraně před AIDS:


Říkala jsem si, že vybrali vážně dost specifický motiv, ale množství kondomů a letáčků o ochraně před AIDS, které byly rozloženy ve výstavních sálech mezi Haringovými obrazy a grafikami už mi přišly nevkusné a myslela jsem si, že to kurátoři výstavy prostě přehánějí. Copak to je nějaká osvětová akce?!
Dnes jsem se dozvěděla, proč to všechno. Samozřejmě - je to logické, jasné, zřejmé, jednoduché.
.
.
Keith Haring zemřel v r. 1990 na AIDS.

1 komentář:

J-Lo řekl(a)...

Moc se mi líbi tahle stránečka, tu určitě svým dětem nezatajím:-)
http://www.haringkids.com/index.html