středa 17. září 2008

Nové bydlení

Už 12 dní bydlím v Hrdějovicích, to je taková část Budějovic, kde jsou samé krásné rodinné domy (tedy krásné, řekněme spíš nové). Já bydlím také v jednom takovém přepychovém, novém domě - jeho majitelé mají celkem 3 auta a bydlím u nich za úplatu. Člověk by si myslel - mám pod střechou nějakého cizáka, radši se ho vyptám, co je zač!! A ono nic - komunikace probíhá na úrovni - pozdrav, úsměv, pozdrav. Já nevím nic o nich, oni neví nic o mně. Nevím, čím se živí muž, který bydlí v patře nade mnou, nevím, jaké povolání ma žena, kterou každé ráno zdravím při odchodu do práce. Ale asi je to dáno celkovou náladou oné čtvrti - nepotkáte tam živáčka - každý totiž nasedne před svým luxusním domem do ještě luxusnějšího bouráku a do práce se sveze. Důsledkem je, že jsem za těch 12 dní nepotkala žádné živé lidi. Jednou jsem viděla paní, jak pleje za plotem zahradu. Žádné děti, žádní psi, žádní dospělí, kteří by vlekli nákup. Mrtvo. Umělý svět. Jen v sobotu ráno vytáhnou muži své lodě a ujíždějí směr Lipno. Je mi tam trochu smutno.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Přesně takhle jsem bydlela v Anglii, v podobný čtvrti. A ta rodina, kde jsem bydlela měla taky tři auta :D Ale to je taková nedůležitá podobnost, důležitej je ten pocit, kterej z toho máš. Jen chci říct, že jsem měla podobnej. Nebo aspoň srovnatelnej. Jenže já v tom baráku i pracovala, takže to bylo tak nějak ještě tíživější, ani jsem z tý čtvrti nevypadla pořádně...

Abee

TG řekl(a)...

Jé, Abee, a já myslela, že ses tam měla hezky. Vím, že děti byly parchanti (podle příspěvků na blogu), ale přeci jenom - ty děti by to měly oživit, ne? Tak to mi je líto. A poznamenalo Tě to nějak? :-)

Anonymní řekl(a)...

Terezko, ty děti a Londýn se svojí úžasnou kosmopolitní a skoro až neanglickou atmosférou jsou jediný, po čem se mi teď stejská.
Byli to parchantíci, že to ani není možný, ale mám je upřímně ráda. Ale jejich maminka je bohužel naprostá kráva, takže já už o těch dětech nikdy nic neuslyšim a oni o mně taky ne. A to mě tak nějak poznamenává ještě teď...

Abee