úterý 1. ledna 2008

Persepolis

Tenhle film se mi líbil, protože:

1.) malá Marjane vidí Boha jako starého pána s nekonečně dlouhými vlasy a vousy, navíc sedícího na obláčku! - tedy tak, jak jsem si ho představovala jako malá i já
2.) mě přilepila k sedačce scéna, kdy rozběsněné děti chtějí svému rivalovi vyškrábat oči hřebíky - dětská krutost - ach
3.) satira na všechny hlavní postavy vybledlých, romantických břeček, které se s radikální změnou svého života vypořádávají pomocí písně (viz ukázka)
4.) malá Marjane je prostě nebesky krásně drzá a extremní ve svých názorech - tak jako všechny děti
5.) se v něm nebojí ukázat pochyby, špatná rozhodnutí, strádání, nerozhodnost, otevřený konec - a to vše BEZ PATOSU!
6.) uchvacující kresba (jednoduché linie, přitom ale žádný disney)



2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

tak jsem si po tvem proslovu opatril a zkouknul tento filmec .. a jedni slovem rikam mazec ...
dilko nutici clovek k zamysleni .. a rekl bych ze mu zanecha hafo otazek ..
vyborny pribeh.. jednoduche a pritom krasne zpracovani ...

dik ze jsem zase o neco bohatsi a zmatenejsi .. :) a vse jen diky Tobe Terezko :)

Anonymní řekl(a)...

Oooh, děkuji velmi. Až budeš mít nějaký tip Ty, ráda si nechám doporučit :-)